dinsdag 9 oktober 2007

Eid Al-Fitr

Het einde van de Ramadan is bijna in zicht! Moslims vieren dit als Eid Al-Fitr, een driedaags feest waarbij iedereen vrij is. Velen zullen dit kennen als het Suikerfeest. Alle goede dingen in het leven die Allah hen gegeven heeft, vrienden en familie staan centraal. Huizen worden versierd zoals wij dat met Kerstmis doen, elk familielid krijgt nieuwe kleren en de kleintjes krijgen kadootjes. Op de 1e dag nadat de nieuwe maan is gespot (in Dubai wordt dit verwacht op 12 of 13 oktober), wordt er eerst een speciaal gebed opgezegd en daarna is het vasten voorbij. Ook is dit het begin van de 10e maand (Sjawal) in de Islamitische kalender.

Alle lunchrooms, restaurants en bars gaan weer open en er wordt weer alcohol geschonken. Er kan gefeest worden in Dubai!! En we mogen weer in het openbaar drinken en eten. Dit vond ik toch wel het lastigst. Een paar dagen terug had ik een zakelijke afspraak, maar ik kon de weg niet vinden...Inmiddels zat ik al een uur in de auto, in de snikhete zon, in de file en zonder erbij na te denken nam ik een slok water. Naast me werd meteen getutterd...oeps ;-(. Dat werd dus NIET gewaardeerd. Nu gaan we genieten van een lang weekend!

Eid Mubarak! Oftwel: Happy ending of Ramadan.

1 opmerking:

Anoniem zei

mam zegt: ik hoop toch wel dat je auto airco heeft?!