donderdag 20 december 2007

Racen!

Wat een ervaring! Vanmorgen hebben Rich en ik op de racebaan van Dubai gescheurd in een Audi TT Turbo, met 250 PK!! Eerst kregen we een uitgebreide briefing waarbij uitgelegd werd hoe de auto werkt, op welk punt op de baan je moet remmen, schakelen, de bocht door moet en weer flink op het gas mag trappen. Op het rechte stuk haalden we met gemak 180 kilometer per uur. Dat vond ik nog leuker dan de bochten ;-). Na de briefing was het eerst Rich z'n beurt om z'n helm om te knopen en achter het stuur plaats te nemen. Er ging een instructeur mee die ter plekke de kneepjes van het vak kon bijbrengen. Na zo'n 15 rondjes was het mijn beurt en ik moet zeggen, ik stapte met zweethandjes in...toch wel spannend! Het eerste rondje was een beetje wennen, goed op de gekleurde pionnen letten die aangeven waar je moet remmen. De S-bocht nam ik veels te hard en de instructeur hing zowat over m'n schoot. Na afloop wisselden we van plek en liet de instructeur zien hoe het 'echt' moet. Nu pas voelde ik wat een power die auto heeft! Hij remde pas heel laat waardoor we met 100 door de bocht gingen. Ik hing echt in de teugels. We vonden het een leuke ervaring en een super mooie auto! Toch wel even wat anders dan met 50 km/u door de binnenstad van Haarlem tuffen.

1 opmerking:

De hoofdredacteur zei

Heeft Richard nou nog wat scheerschuim op z'n gezicht?

Klink weer super in ieder geval...en vanuit het winterse Holland prettige kerstdagen en het beste voor 2008!