dinsdag 25 september 2007

Milaan/ MICAM

Wat een week! Na een break van 4 maanden, weet ik weer wat hard werken is ;-). De afgelopen dagen heb ik op de MICAM beurs in Milaan gestaan. We hadden daar een stand voor Democrata (heren) en een stand voor Soloro (dames). Elke dag ging om 6.45 uur de wekker, snel ontbijten en de bus in. De beurs was open tot 19.00 uur en ik pendelde tussen de 2 stands. Milaan is echt de 'place to be' in schoenenland, het schoenen-walhallah!! De nieuwste trends, de hipste merken, alles kun je er vinden. Ik ben heel wat wijzer geworden over de collecties, het bedrijf en de te volgen strategie. Naast de lange dagen, was het ook super gezellig. Het team van Kirby is onzettend aardig en is een grote familie. Elke avond zijn we uit eten geweest en stonden de flessen wijn op tafel! Ook het Democrata team uit Brazilie was erg behulpzaam. Van hen heb ik een mooie Potugese sales slogan geleerd:

"Cobra que nao anda, nao engole sapo."
Dit betekent dat als een slang niet beweegt, hij nooit een kikker zal eten. Oftewel: als je niet achter je klanten aangaat, zal je ook nooit een order schrijven! Helaas heb ik op de beurs nog geen 'kikkers uit het Midden Oosten' gevangen. Er waren dan ook maar weinig Arabieren te vinden, waarschijnlijk vanwege de Ramadan...

De komende 3 maanden wordt het hard werken om Democrata te overtuigen van de mogelijkheden op de Dubai market. Als ik kan aantonen dat er interesse is, dan kan dit een hele gave job worden! Dan zit er in januari een trip in naar Brazilie om de fabriek te zien, sales & marketinguitbreiding naar de hele Golf regio, het openen van een showroom etc. Maar ook gaan we Soloro, Kirby's eigen dameslijn naar Dubai e.o. halen. Dit houdt in dat ik de komende tijd elke week 1 van de 7 emiraten ga bezoeken om de markt te bekijken om te zien waar mogelijkheden liggen voor Democrata en voor Soloro. Dus: aan het werk!!

1 opmerking:

Anoniem zei

super super