zaterdag 8 september 2007

Open Dag Feline Friends

Vandaag heb ik mij nuttig gemaakt in het Veterinary Hospital van Dubai. Hier werd de Open Dag van Feline Friends gehouden. Om 14.00 uur kregen alle vrijwilligers (waaronder ik) uitleg over de dag en kregen we een taak toebedeeld. Het doel van de dag was om zoveel mogelijk opgevangen straatkatjes te voorzien van een nieuw thuis. En dat is gelukt! Van de ca. 35 katten hebben we 31 katten kunnen plaatsen. Het was een gekkenhuis... Mijn taak was het beheren van de kas en het verkopen van kattenbakken, speeltjes, etc. Mijn dagopbrengst was ruim 1000 euro ;-). Dit wordt weer gebruikt om nieuwe katjes op te vangen en te laten onderzoeken door een dierenarts.

Tussen de verkoop door heb ik af en toe een blik geworpen in de kattenruimte en hier en daar een kitten opgepakt en van wat liefde voorzien. Even voor aai-moeder gespeeld. Met name die kleine kittens waren zo verkocht. Tja, die zijn ook zooooo lief! De enige katten die overbleven waren de wat oudere katten. Gelukkig gingen deze mee met een van de vrijwilligsters (zij heeft al 90 (!) katten thuis), want anders zouden deze afgemaakt moeten worden....

De volgende Open Dag is 6 oktober en dan ben ik er zeker weer bij!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He wat een mooitje. Die zou je zo naast Zopie zetten, dan heb je Sjors en Jimmy ;-)

Hier is het goed met de poezen, al zijn ze niet zo gebroederlijk meer met het eten uit één bakkie. Het grommen is niet van de lucht...

Maxi heeft ook de oorlog verklaard aan Sammy (hond van Sjaak) en dat wint ze ook gemakkelijk.

Anoniem zei

ehm Renek is dus Renske... Wat te snel getiept.

Anoniem zei

Joe Joe Joe!

Wat een gweldig idee Jo, dat je vrijwilligers doet! Wat een verhaal dat jullie 31 katten hebben ondergebracht van de 35!

Iemand die thuis 90 katten heeft, lijkt me een echt drama! Ik zag onlangs een filmpje op Youtube van een russische dame die 150 katten thuis heeft: baas boven baas! Er kunnen er dus nog makkelijk 60 bij!

Joe Joe Joe & Lilly & Kris

Anoniem zei

mooien kat