maandag 6 augustus 2007

Dubai Bowling Center

Gisteravond zijn we naar het Dubai Bowling Center geweest; ouderwets een potje bowlen! Frits, een collega van Richard z'n project, is hier van het weekend aangekomen met zijn vrouw Linda en zoontje Niels van 8 jaar. Die wilde zo graag bowlen, dus dat hebben we geregeld.

Het Dubai Bowling Center is natuurlijk weer super groot, nieuw en luxe, zoals zoveel dingen hier in Dubai. In totaal zijn er 36 bowlingbanen en dat maakt Dubai Bowling Center tot de grootste bowling club in de Verenigde Arabische Emiraten. Elke dag is het centrum open van 9 uur 's ochtends tot 1 uur 's avonds! Naast de bowlingbanen heb je er ook pool- & biljarttafels, een amusementshal met computerspelletjes, een spa & massage salon en verschillende restaurantjes.

We hadden om 21.00 uur gereserveerd en het was nog racen met de taxi. Op zich is het niet ver, het ligt aan de overkant van de Creek, maar wel op de weg naar Sarjah en daar rijdt veel woon-werk verkeer. Uiteindelijk hebben we 2 uur op de baan gestaan en 3 setjes gespeeld. En je raadt 't al: de grote winnaar was Richard en de grote verliezer was ik....Zelfs Niels kon het beter dan ik! Maar ja, die had ook wel hekjes langs de goot ;-).
Ik dacht de hele tijd dat ik met de lichtste bal (nummer 6) aan het gooien was, pas in de laatste set had ik door dat het eigenlijk een omgekeerde 6, dus een 9 was....Toen ik met 7 gooide, ging het een stuk beter. En na wat tips van de zijlijn "eleganter bowlen!(?)" haalde ik zelfs een keer een strike! Maar de mannen kon ik niet meer inhalen, die gingen nek aan nek en gooiden wel 10 keer een strike!

Uiteindelijk hebben we veel gelachen en een hele leuke avond gehad. De familie Coenen is hier nog 2 weken, dus volgende week staat er weer een avondje bowlen gepland.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Joe! Wij zeilen en jullie tuffen door de woestijn en bowlen!Hahaha, verschillen moet er zijn!
Zo zien hebben jullie weer wat tripjes ondernomen om Dubai ook buiten de business world te verkennen! Wij hebben het vermoeden dat jullie je prima vermaken! Jo binnenkort weer een werkende dame, dus zo vallen de puzzelstukjes dan toch weer in elkaar!!! Strakke actie hoor Jo, heb je weer snel voor elkaar!

Wij gaan de avoonduurtjes in met een natuurlijke temparatuur van rond de 18 graden en laat me raden: jullie zullen een graadje of 35 hebben; tja, verschil moet er wezen ;-) !!!

Knuffels van Lilly & Kris

Anoniem zei

mam zegt: jammer dat ik mijn bal heb weggedaan, anders kon je die ff lenen!veel plezier met bowlen ,p.s. een spare mag ook hoor, heb je tenminste 1 beurt extra!