woensdag 15 augustus 2007

Feline Friends

Aangezien mijn contract nog niet rond is en ik niet eerder dan 2 september zal beginnen aan m'n nieuwe baan, begin ik me een beetje te vervelen. Ik weet het, menigeen zou met me willen ruilen en hier de hele dag bij de pool willen badderen...maar ik voel me zo nutteloos! Toen ik het daar gister met Rich over had, kwam hij met een briljant idee: vrijwilligerswerk. En aangezien ik onze Maxi zo mis, dacht ik: ik ga wat met katten doen ;-).

Vanmorgen heb ik gebeld met Feline Friends, een organisatie die geheel uit vrijwilligers bestaat en die zieke en thuisloze katjes opvangt. En vanaf nu mag ik mezelf een "Feline Friend" noemen: ik heb me aangemeld als vrijwilliger! Dat geeft een goed gevoel!! Hun aanpak is als volgt: elke avond rijden er een aantal vrijwilligers met busjes de straten van Dubai door om katten op te vangen. Deze laten ze onderzoeken door een dierenarts en als het nodig is, worden de katten ingeënt en gesteriliseerd. Daarna worden ze opgevangen door de zogenoemde Foster Homes, een tijdelijk woonadres voor het katje. Het uiteindelijke doel is de katjes een vaste woonplaats te geven waar ze alle liefde en aandacht krijgen die ze verdienen. Feline Friends is afhankelijk van donaties. En die hebben ze hard nodig. In 2006 hebben ze bijna 700 katten opgevangen en verzorgd en dat heeft 235.000 dirham, omgerekend bijna 50.000 euro gekost. Elke maand worden er ook activiteiten georganiseerd om geld op te halen. Zoals:
- Garage Sales
- Book Sales
- Food Drives
- Linen Sales
- The Feline Friends Ball
- The Annual Pet Show
Dus...de volgende keer ben ik erbij en kan ik mezelf nuttig maken!

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed hoor dat je dit doet!!Maxi zegt: doe de groeten aan al mijn katten vriendjes in Doubai, maar kijk wel uit dat je de kat niet te hard knijpt in het donker!