zondag 11 november 2007

Ballooning

Wat een fantastisch kado!!! Rich heeft me een ballonvaart voor m'n verjaardag gegeven. Ik had het al een beetje geraden vanwege het feit dat het goed weer moest zijn. Elke dag was hij de weather update aan het checken ;-). Voor vandaag was er 'a clear blue sky' voorspeld en dat was het ook. Om 03.45 uur ging vanmorgen de wekker (erg vroeg...) en om half 5 werden we vanaf ons apartement opgehaald om ca. een uur later in de woestijn aan te komen. Onze ballonvaarder Peter Kollar gaf eerst een korte uitleg en toen was het snel het bakje in, want de zon kwam al bijna vanachter de bergen op. Nou ja, bakje: met z'n 25en (!!) stonden we in de mand onder een reusachtige ballon en stegen we al gauw naar meer dan 4000 feet, wat zo'n 1.4 km in hoogte is. Ik was eerst wel een beetje zenuwachtig, ik ben een beetje een schijterd met hoogten, maar het was helemaal niet eng! Langzaam kwam de zon op en was de hele woestijn bedekt met een rode gloed. Het was ontzettend mooi om te zien hoe de kleuren van het zand & de bergen telkens veranderden naarmate de zon hoger aan de hemel kwam te staan. Ik kon het dit keer niet laten om er meer dan 1 foto van te maken....Ik weet niet wat 't is, maar ik heb iets met de zonsopkomst en zonsondergang. Zie picasa voor een paar mooie pics ;-). Verder hebben we onderweg kamelen, geiten, bergkammen, bergdorpjes, moskeen, vliegtuigen en snelwegen die dwars door de bergen zijn aangelegd, gezien. De reis-in-de-lucht vloog helaas voorbij en al na een uur landden we netjes naast een bergdorpje. Met 3 meter per seconde zakten we naar de grond. Tijd voor een verlaat ontbijt en wat drinken en de uitreiking van onze "Balloon Certificate". Dit was tot nu toe echt de mooiste ervaring in Dubai, een om nooit te vergeten! Een absolute aanrader. Zie http://www.ballooning.ae/ voor meer info.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wilfred: Ook deze ballonreis moet het einde geweest zijn! Prachtig allemaal, zeg!
Wat een belevenis! Een prachtcadeau!