dinsdag 27 november 2007

orders, orders!!

Het kan soms raar lopen in het leven, het ene moment ben je bang of je je baan wel behoudt en het andere moment heb je in een klap twee orders binnen! Dit is mij de afgelopen week overkomen op het werk-vlak. Vorige week donderdag kreeg ik verontrustende mailtjes uit Engeland binnen. Gezien de slecht geleverde kwaliteit van Democrata is er besloten te stoppen met dit merk. Zeer begrijpelijk, maar wel een verlies van formele / nette herenschoenen in ons aanbod. Daarnaast zijn we door al dat gedoe rondom die beroerde kwaliteit onze enige klant verloren. Dit is een nog groter verlies, want nu komt er geen geld binnen en is Kirby Footwear Middle East alleen een kostenpost...Tja, dan ga je je toch afvragen of er nog een toekomst voor het bedrijf is en of je je baan wel kan behouden. En dan ineens....heb ik vandaag op 1 dag 2 deals gesloten voor ons andere herenmerk STUN (slippers, sandalen en sportieve schoenen). Yehhhhh! Niet hele grote orders, maar toch, het beginnetje is er. Dit geeft aan dat er wel vraag is naar ons product, dat de klanten tevreden zijn over de prijs / kwaliteit verhouding en dat er misschien toch een toekomst voor ons is weggelegd in het Midden Oosten.

Ik vind het in ieder geval weer helemaal leuk en spannend. Morgen volgt alweer een sales meeting, dus we zijn lekker op dreef. Hopelijk kan ik mijn baas ervan overtuigen dat hij de stekker er nog even in moet laten. Ik hoop dat 't lukt!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

mam zegt; jeeeeeeeeeeh,jeeeeeeeeeeeeeh, ik feest met je mee!!!!!! Goed dat je zo doorzet en de moed er in houd! Gefeliciteerd met deze belangrijke order!!!!!!!!!!!!!op na de volgende order , zoals we hier in holland zeggen ; als er 1 schaap over de dam is volgen er ................meer !!juist!

Catherine Vergouw zei

Joepie de poepie!!! Het zaaien werpt eindelijk vruchten af, maar je mag je afvragen of je of je baas niet te snel wilde. Sales is een proces en voordat je iets in de markt zet, met weinig marketing eromheen gebouwd, is dat soms een lange weg voordat de eerste orders worden geplaatst. Chapeau dus! Je hebt het in korte tijd maar eventjes geflikt, iets om trots op te zijn Mar! Succes en keep up the good work :-)